martes, 30 de abril de 2013

Isabel-Clara Simó, filla predilecta i Medalla d'Or d'Alcoi


Isabel-Clara Simó
L'Ajuntament d'Alcoi ha concedit avui la Medalla d'Or de la ciutat a l'escriptora Isabel-Clara Simó, que també ha nomenat filla predilecta. L'acte s'escau amb el seu setantè aniversari. L'escriptora ha explicat a VilaWeb que quan li ho van dir, no s'ho podia creure: 'Va ser brutal, no m'ho podia pensar ni remotament, que el meu poble un dia em faria un reconeixement com aquest. És el millor que m'ha passat a la vida. Pensa que a vint-i-pocs anys vaig guanyar unes oposicions com a agregada d'institut i vaig anar a parar a Figueres, que no sabia ni on parava. Gent d'Alcoi em retreia que marxés a Catalunya i que m'hi hagués quedat. Però, és clar, poc temps després vaig enamorar-me de qui seria el meu marit i vaig tenir-hi dos fills. Ara, no he perdut mai les arrels i l'amor al País Valencià.'

La proposta va partir de l'equip de govern i va rebre el suport de tots els regidors de l'ajuntament, vint-i-cinc, de tots els colors polítics. Aquesta unanimitat també ha impressionat l'escriptora, que en el curs de la seva trajectòria s'ha significat políticament. 'Sí, jo crec que s'havia de notar que l'equip de govern havia canviat radicalment. I que hi ha persones que han treballat per fer-ho possible, com Jordi Tormo o el meu bon amic Carles Cortés.'

Aquesta unanimitat és un símptoma més d'un canvi al país Valencià? 'M'agradaria creure-ho, però potser és purament anecdòtic. Si no ho fos, aleshores podríem considerar-lo un símptoma molt positiu, perquè jo m'he destacat com a pancatalana i independentista.'

En aquesta unanimitat s'hi han de sumar les noranta-dues adhesions formals a les distincions que l'ajuntament ha rebut d'universitats, ajuntaments, grups polítics, administracions, sindicats, entitats culturals i particulars. Aquest fet transcendeix l'àmbit d'Alcoi. 'Em fa molta il·lusió i m'agradaria que aquest fet transcendís i arribés al Principat també. Sí que hi ha coses que van canviant, a poc a poquet. Fa vint anys aquest acte hauria estat impensable.'

Segons el regidor de Política Lingüística, Jordi Tormo, 'es tracta d’entitats de tots els Països Catalans que reconeixen així la tasca constant en la promoció i la defensa de la llengua comuna i de la cultura que realitza Isabel-Clara Simó en la seua activitat constant com a escriptora i professora. A més, aquestes distincions són un clar reconeixement a la seua activa defensa de valors com la pau o el feminisme.'

L'acte de lliurament de la Medalla d'Or ha començat a les sis de la vesprada al saló de plens i era obert a tothom. L'escriptora ha signat el llibre d'honor i ha adreçat unes paraules a tots els assistents. Abans havia explicat a VilaWeb que volia parlar de la gent que més s'estimava d'Alcoi i llegir alguns poemes i frases d'aquestes persones.

L'acte de reconeixement de l'Ajuntament d'Alcoi a l'escriptora Isabel-Clara Simó és precedit (i de fet s'hi vincula) de l'acte de reconeixement del cantant Ovidi Montllor, ja desaparegut. Fa poc es va posar el seu nom a un passeig i es va col·locar una escultura seva feta per Antoni Miró.

L'anunci de la concessió de les distincions a Isabel-Clara Simó, el va fer el 8 de febrer el batlle, Toni Francés, que va voler destacar-ne la importància de l'obra literària i periodística, no sols per a la cultura de parla catalana, sinó per a la cultura europea. Francés va subratllar: 'Alcoi ha estat sempre bressol de creadors i de persones que projectaven la nostra cultura, i és un deure d’aquest ajuntament reconèixer el treball d’aquestes figures.'

No hay comentarios:

Publicar un comentario